Σήμερα, οι κορυφαίοι οίκοι μόδας επεκτείνουν την επιρροή τους πέρα από τις πασαρέλες, κατακτώντας και τον κόσμο της υψηλής γαστρονομίας. Από fine dining εμπειρίες και θεματικά cafés, μέχρι γαστρονομικά collabs με σεφ και δημοφιλή brands τροφίμων, η σχέση μόδας και φαγητού γίνεται ολοένα πιο δημιουργική και στενή.

Οι οίκοι υψηλής ραπτικής δεν περιορίζονται πλέον στα ρούχα· ανοίγουν εστιατόρια, σχεδιάζουν concept dinners και μετατρέπουν την ταυτότητά τους σε πολυαισθητηριακή εμπειρία.
Ο σύγχρονος καταναλωτής δεν αγοράζει μόνο ένα προϊόν, αλλά ολόκληρο το lifestyle που το συνοδεύει. Θέλει να ζήσει το brand – να το δοκιμάσει, να το φωτογραφίσει, να το μοιραστεί στα social media του.
Τα πιο ενδιαφέροντα παραδείγματα στον κόσμο της «Fashion Gastronomy»
Prada Caffè – Harrods, Λονδίνο
Η Prada έκανε ένα τολμηρό αλλά απόλυτα επιτυχημένο βήμα ανοίγοντας το Prada Caffè στο Harrods του Λονδίνου.
Ο χώρος «μιλά» τη μινιμαλιστική γλώσσα του brand: το iconic πράσινο ντύνει τοίχους, οροφές και βελούδινα καθίσματα, τα δάπεδα αναπαράγουν το μαυρόασπρο καρό της ιστορικής μπουτίκ στη Galleria Vittorio Emanuele II, ενώ ανάγλυφα floral μοτίβα παραπέμπουν στα flagship stores.
Art déco λεπτομέρειες και μενού εμπνευσμένο από την ιταλική κουλτούρα. Ένα café που δεν είναι απλώς χώρος, αλλά μια πραγματική εμπειρία αισθήσεων.


Gucci Osteria – Φλωρεντία
Η Gucci, μέσω της συνεργασίας της με τον παγκοσμίου φήμης σεφ Massimo Bottura, δημιούργησε τη Gucci Osteria στη Φλωρεντία. Στον πυρήνα του concept αναγνωρίζουμε τη σύγχρονη, δημιουργική ιταλική κουζίνα σε περιβάλλον που θυμίζει μουσείο τέχνης. Ένα δείπνο στη Gucci Osteria είναι ταξίδι γεύσης, design και ιστορίας μόδας.

Le Café Louis Vuitton, Νέα Υόρκη
Η Louis Vuitton επέκτεινε την εμπειρία του brand ανοίγοντας Le Café V (Le Café V NYC) και χώρους γευστικής φιλοξενίας στο Τόκιο και στη Σεούλ. Στο flagship της 57th Street, πρωταγωνιστεί το γαλλικό design, με το menu να έχει την υπογραφή των Christophe Bellanca/Mary George υπό την καθοδήγηση των Arnaud Donckele & Maxime Frédéric. Ένα είδος «luxury snacking» με δημιουργίες τύπου Lobster Ravioli και Croque “Louis Paris” – μια «αμερικανική» ανάγνωση με μεσογειακά hints, εκλεπτυσμένα γλυκά, κοκτέιλ υψηλής αισθητικής και πιάτα που αντικατοπτρίζουν τη φιλοσοφία “Art of Travel” της Louis Vuitton.


Saint Laurent – Sushi Park Paris
Η Saint Laurent έκανε το δικό της γαστρονομικό statement με το Sushi Park Paris, ένα exclusive omakase sushi bar μέσα στο κατάστημα Rive Droite. Η εμπειρία είναι «αυστηρά» κατόπιν ραντεβού και στον χώρο κυριαρχούν η μυστικότητα και η minimal πολυτέλεια που ταιριάζει στην ταυτότητα του οίκου.

«Παιχνίδια» μόδας μέσω του φαγητού: Fendi, Moschino, Jacquemus
Fendi: Η Fendi έστειλε πακέτα ζυμαρικών ως προσκλήσεις για το show της, μετατρέποντας ένα οικείο ιταλικό σύμβολο σε fashion αντικείμενο με χιούμορ.


Moschino x Martesana: Ο ξακουστός οίκος μόδας «έντυσε» το παραδοσιακό Panettone της ιστορικής pasticceria Martesana, κάνοντάς το, ένα haute couture γλυκό με συλλεκτική αξία.

Jacquemus: από προσκλήσεις σε μορφή ψωμιού μέχρι πρωινά fashion shows και καμπάνιες εμπνευσμένες από το φαγητό, ο οίκος αποδεικνύει πως η γαστρονομία μπορεί να γίνει μέρος της μόδας. Ο Simon Porte Jacquemus, γνωστός για τον παιχνιδιάρικο μινιμαλισμό του και την αγάπη του για τη Μεσόγειο, αντλεί συνεχώς έμπνευση από τον κόσμο της κουζίνας. Από τσάντες που θυμίζουν φρούτα και καμπάνιες σε γαλλικά boulangeries, μέχρι συνεργασίες με σεφ και κεραμίστες, ο Jacquemus «σερβίρει» τη μόδα του με γεύση, χρώμα και ανεπιτήδευτη χαρά – ένα αληθινό blend τέχνης, γεύσης και lifestyle.


Όπως φαίνεται η ένωση αυτών των δύο κόσμων αποτελεί μια νέα μορφή storytelling: τα brands αφηγούνται την ταυτότητά τους μέσα από γεύσεις, αρώματα και στιγμές.
Όπως έγραψε και το διάσημο περιοδικό μόδας Elle UK «Το φαγητό είναι η νέα πασαρέλα.» Μια πασαρέλα πιο προσιτή, πιο αισθητηριακή, και – γιατί όχι – πιο ανθρώπινη. Άλλωστε, η μόδα και η γαστρονομία δεν είναι δύο ξένοι κόσμοι, είναι δύο τέχνες που μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά, όπως τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τη λεπτομέρεια.













